"Standardowa edukacja zapewni Ci przeżycie. Samokształcenie - fortunę".   Jim Rohn

"Jeśli trwacie w nauce mojej, jesteście prawdziwie moimi uczniami i POZNACIE PRAWDĘ ,A PRAWDA WAS WYZWOLI"    - Jezus z Nazaretu


Jak znaleźć spokój … bez wódki


001.ĆWICZ CHODZENIE

Poświęcenie chwili na zwolnienie tempa i skupienie się na chodzeniu może być kojącym i medytacyjnym zajęciem, jeśli czujesz się przytłoczony.

1 Stwórz wolną ścieżkę, na przykład korytarz lub inne miejsce w domu, po którym będziesz mógł chodzić tam i z powrotem.
2 Skoncentruj się na swojej postawie, prostując kręgosłup od kości ogonowej do czubka głowy i stojąc prosto nad stopami i biodrami.
3 Poczuj stopy na podłodze. Wyobraź sobie, że Twoje stopy nigdy nie dotknęły podłogi ani jej nie poczuły, jakbyś był na innej planecie i nie masz pojęcia, jak będzie się czuł ten "nowy grunt". Zwróć uwagę na każdy centymetr swoich stóp dotykających podłogi lub podłoża. Bądź ciekawy, jak wszystko jest pod twoimi stopami.
4 Wydłuż swoje ciało od kręgosłupa do czubka kręgosłupa do głowy. Opuść ramiona w dół i do tyłu, aby otworzyć centrum serca. Upewnij się, że podbródek jest lekko schowany.
5 Rób małe kroki, lekko i powoli. Uśmiechaj się podczas spaceru.

002.ZSUŃ STRES Z RAMION

To ćwiczenie oddechowe pomoże ci odpuścić rzeczy, które powodują stres, dając ci przestrzeń i pozwolenie na relaks i spokój.

1 Przyjmij wygodną pozycję siedzącą na podłodze.
2 Z zamkniętymi oczami pomyśl o tym, kto lub co spoczywa na Twoich ramionach i powoduje, że czujesz się obciążony.
3 Możesz mieć całą rodzinę na swoich ramionach. Wyobraź sobie ich wszystkich. Co jeszcze lub kto jeszcze spoczywa na Twoich barkach?
4 Wykonaj wdech do brzucha. Wydech powoli. Kiedy pochylisz się w prawo, wyciągnij prawe ramię prosto i przechyl się, aż opuszki palców dotkną podłogi. 5 Wyobraź sobie, że wszystko i wszyscy zsuwają się z Twoich ramion; "słuchaj" z radością, gdy krzyczą Wheeeee! podczas szybowania w dół po zjeżdżalni, którą jest twoje ramię. Pozwól im się zsunąć, ufając, że wszystko będzie dobrze, że nie muszą spoczywać na Twoich ramionach (i że Ty też nie potrzebujesz ich tam odpoczywać!).
6 Wykonaj wdech do brzucha. Wykonaj powolny wydech i powtórz ten sam ruch lewym ramieniem, pozwalając, aby wszystko i wszyscy po tej stronie zsunęli się. Potrząśnij lekko ramieniem, ponieważ niektórzy ludzie (świadomie lub nieświadomie) będą trzymać się naprawdę mocno, nawet jeśli wszyscy (zwłaszcza Ty) wiedzą, że najlepiej jest je puścić.
7 Możesz teraz napełnić się spokojem i spokojem.

003.WYKORZYSTAJ ODDECH, ABY ZROBIĆ PRZERWĘ

Wypróbuj ten schemat oddychania przez dziesięć oddechów:

1 Wykonaj normalny wdech. Wydech normalnie.
2 Pauza. Rozpocznij następny oddech, zanim poczujesz, że brakuje Ci powietrza (co oznacza, że dłuższa przerwa niekoniecznie jest lepsza).

Piękno tej techniki polega na tym, że zapewnia ci miejsce na odpoczynek i refleksję przed wykonaniem następnego ruchu. I wtedy zaczynasz podejmować decyzje, które zmniejszają stres, zamiast go zwiększać. Poza tym nikt nie zauważy, że to robisz, co oznacza, że możesz ćwiczyć oddychanie w dowolnym miejscu - na biurku, fotelu dentystycznym, a nawet w trakcie trudnej rozmowy.

004.DAJ SOBIE ROZMÓWĘ

Pozytywna rozmowa z samym sobą może bardzo pomóc Ci się uspokoić i pomóc Ci znaleźć spokój w stresujących sytuacjach, na przykład gdy musisz wygłosić prezentację. Jeśli denerwujesz się przemawianiem przed grupą ludzi, spróbuj powtórzyć pozytywne zdanie, takie jak: "Jestem spokojny. Mogę to zrobić." Słowa "jestem" to jedne z najpotężniejszych słów, jakich możesz użyć. Pomyśl o tych słowach jako o wprawieniu w ruch tego, co zdecydujesz się stworzyć. W tym przypadku aktywujesz spokój, obejmując nerwowość. Postrzegaj siebie jako osobę rozwijającą się i wiedz, że dzięki praktyce ten strach może i rozproszy się. Przećwicz to zdanie przed lustrem i zobacz, jak cię to wzmocni. Nie zapomnij oddychać!

005.ODDYCHAJ SWÓJ NIEPOKÓJ

Jeśli wzięcie głębokiego oddechu sprawia Ci trudność, rozważ zmiękczenie ciała.

Można to zrobić w wielu miejscach. Najpierw rozluźnij mięśnie twarzy, kąciki ust, ramiona i górną część pleców. Następnie usiądź wysoko i rozluźnij łopatki. Zwróć uwagę, czy w tym celu ściągnąłeś górną część ramion. Jeśli tak, wypróbuj zamiast tego tę metodę rozluźniania ramion: wyobraź sobie, że łopatki spoczywają na plecach jak skrzydła. Możesz aktywować skrzydła, ściskając je ku sobie (w okolicy tylnej części serca). Ściśnij je razem i puść kilka razy. Zwróć uwagę, jak delikatnie rozluźnia to ramiona, jednocześnie rozluźniając szczękę. Tego typu ruchy pomagają wydostać się z głowy do ciała. Pamiętaj, aby skupić się na oddechu. Spróbuj przenieść swoją świadomość na boki talii lub nawet na dolną część pleców. Uwolnij potrzebę robienia rzeczy doskonale i dobrze.

006.STWÓRZ PROGRAM ĆWICZEŃ

Ćwiczenia mogą być jednym z najlepszych narzędzi radzenia sobie ze stresem, ale często są pierwszą rzeczą, którą należy wykonać, gdy nasz harmonogram jest zbyt napięty.

Ustalenie regularnych ćwiczeń i nadanie im priorytetu może pomóc Ci utrzymać dobrą formę, dając mnóstwo okazji do spalenia dodatkowego napięcia i stresu poprzez aktywność fizyczną. Udowodniono naukowo, że ćwiczenia poprawiają nastrój. Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zwiększenie poziomu endorfin (substancji chemicznych mózgu związanych z nastrojem). Bardziej prawdopodobne jest, że będziesz trzymać się rutynowych ćwiczeń, jeśli lubisz tę aktywność, więc możesz pominąć orbitreek na rzecz zajęć tai chi lub pilates, jeśli takie masz preferencje.

007.UŻYJ MUDRY

Być może widziałeś zdjęcia ludzi medytujących ze skrzyżowanymi nogami i rękami w określonej pozycji. Tak wygląda wykonywanie mudry.

Mudry to gesty rąk często używane jako uzupełnienie mantry lub praktyki medytacyjnej i stanowią potężne środki umożliwiające połączenie się z wyższą świadomością. Możesz użyć mudry, aby dodać trochę energii do własnej praktyki medytacyjnej, lub użyć gestu dłoni, aby stworzyć chwilę spokoju w ciągu dnia. Jedna prosta mudra, którą możesz wypróbować, jest podobna do znaku "OK": weź palec wskazujący i dociśnij go do kciuka. Jest to uniwersalna mudra, która reprezentuje uniwersalną duszę łączącą się z indywidualną duszą